Svar på tal - I do not blame you

Hej! om ingen bra känsla!:
Jag känner dig inte riktigt men jag hamnade på din blogg genom cherinomohammeds blogg :)
Personligen tycker jag ändå att du förtjänar bättre! Du är inte värd smärtan som du får när du skär dig själv. Läste i ett inlägg att du på något sätt tycker att det är skönt och att du är "beroende" av att göra det. Kan förstå det men det finns en mycket större risk att såret exempelvis ska bli infekterat m.m. Så snälla!! sluta gör det.
Jag vet att det är lite mystiskt att jag är anonym och varför skulle du liksom lyssna på mig? men jag har svårt att hålla käften. Om du har något att säga till mig kan du göra det genom bloggen. Vill helst inte lämna ut min privata e-postadress och jag vet att du kan se mitt IP nummer och jag tycker att det räcker. Kommer fortsätta besöka din fina blogg framöver :D jag hoppas för din egen skull att du slutar att skära dig. Har kompisar som har hållit på och när jag pratade med de så kände de alltid ångest efter att de har gjort det. Försök istället hitta en hobby som att rida, måla eller idrotta för att sysselsätta dig själv med. Sedan kommer det säkert bli naturligt att du slutar tänka på det.
Ha det bra!!

Svar:  Tror inte att såren jag gör skulle bli infekterade för fast att jag skär mig och vill skada mig själv så mkt som möjligt så tar jag ändå hand om mina sår.. haha!
Jo jag förstår att du har svårt att vara tyst vilket alla har som inte har någon aning om hur de är att ha ett sånt här problem and I do not blame you for it.
Asså jag kan ju säga så här att jag känner sån jävla ågest för att jag gjort de och ibland nej ofta leder de till att jag skär mig igen och så där fortsätter de..
Jag har en hobby, jag tränar en sport (vill inte säga vad för sport eftersom den är inte så jätte vanlig och jag vill vara så anonym som möjligt men endå kunna vara personlig) två gånger i veckan och även om jag skulle börja typ rida (vilket jag gärna vill) så skulle de inte hjälpa dels så skulle jag bara bli väldigt stressad för att jag inte hinner med skolan sen så skär jag mig nästan alltid på kvällarna när jag ska sova.
Jag har ju varit helt fri från att skära mig sen typ 18 dec 2009 men för kanske 1 månad sen (kommer ej ihåg) så föll jag tbx på "hel tid" igen. De är så klart att jag har gjort något litet sår då och de men de va liksom inget och jag tycker inte dom räknas men tyvärr höll de inte i sig i 1 år..

Nu har jag besvarat kommentaren så bra som möjligt. Men har ni frågor eller åsikter så kommentera !

Kommentarer
Postat av: Hej!

Det är vi som skapar våra egna problem! Vi har makten att förändra våra liv till det bättre. Fattar inte riktigt varför jag inte skulle kunna förstå varför man skär sig. Du kanske menar för att jag själv inte gör det? Du har rätt, jag gör inte det så berätta för mig varför du gör det. Skyll inte på att det är personligt för om jag någon dag skulle träffa dig så skulle jag ändå inte veta att det var du. Det finns liksom 10 miljoner andra svenskar i Sverige :)så sannolikheten är ganska liten att vi möts.

Men kan tänka mig att du har haft en ganska svår uppväxt hemma, skolan eller bara allmänt. Sedan är det ju lätt att falla för grupptryck om man inte riktigt har lärt känna sig själv m.m. Du är nog ung (det är jag med) så ändå har vi något gemensamt.

Men jag lärde mig ganska snabbt att välja bra kompisar och stå för mig. Jag skulle aldrig kunna göra något som går emot mina principer! Sedan är det också viktigt att ha bra förebilder...

Om det nu är kompisarna så "dissa" de! du kommer inte leva med de i resten av ditt liv. Dina sår däremot kommer bilda ärr. Då kommer du påminnas om det varje dag. Det är lätt att hitta bort förklaringar till varför man inte ska ta bort en vana (been ther done that)men när man väl har gjort det så kommer man vara så jä**a stolt över sig själv!

Det är jätte bra att du verkligen har försökt sluta tidigare. Ingenting är omöjligt så länge man har viljan.

2010-12-03 @ 23:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0