svar

Hej! om Svar på tal - I do not blame you:

Det är vi som skapar våra egna problem! Vi har makten att förändra våra liv till det bättre. Fattar inte riktigt varför jag inte skulle kunna förstå varför man skär sig. Du kanske menar för att jag själv inte gör det? Du har rätt, jag gör inte det så berätta för mig varför du gör det. Skyll inte på att det är personligt för om jag någon dag skulle träffa dig så skulle jag ändå inte veta att det var du. Det finns liksom 10 miljoner andra svenskar i Sverige :)så sannolikheten är ganska liten att vi möts.
Men kan tänka mig att du har haft en ganska svår uppväxt hemma, skolan eller bara allmänt. Sedan är det ju lätt att falla för grupptryck om man inte riktigt har lärt känna sig själv m.m. Du är nog ung (det är jag med) så ändå har vi något gemensamt.
Men jag lärde mig ganska snabbt att välja bra kompisar och stå för mig. Jag skulle aldrig kunna göra något som går emot mina principer! Sedan är det också viktigt att ha bra förebilder...
Om det nu är kompisarna så "dissa" de! du kommer inte leva med de i resten av ditt liv. Dina sår däremot kommer bilda ärr. Då kommer du påminnas om det varje dag. Det är lätt att hitta bort förklaringar till varför man inte ska ta bort en vana (been ther done that)men när man väl har gjort det så kommer man vara så jä**a stolt över sig själv!
Det är jätte bra att du verkligen har försökt sluta tidigare. Ingenting är omöjligt så länge man har viljan.


Svar:
Asså de är just de att jag inte riktigt vet varför eller jag vet varför jag gör de men jag kan inte förklara varför. De går bara inte och de är något som ingen som du inte kan förstå. Ja jag hade en svår uppväxt. Min pappa dricker och har gjort de så länge jag kan minnas och när jag gick i typ 2:an va jag och min familj tvugna att rymma för att pappa va så arg och kunde skada oss. Så ja de beror nog lite på mitt mående, de va och är tufft att ha en pappa som är alkolist.  Jag är 16 år så ung ja de är jag väl men inte fan har jag fallit för något grupptryck till att jag ska skära mig?! Men oj vad du är duktig som lärde dig att välja  bra kompisar och stå för dig. Jag skiter i dina principer!
Kom inte och säg att de bildar ärr för de vet jag gott och väl! 

Jag väljer att inte ha några förebilder för dom mår jag faktisk bara dåligt av! Jag vill ju liksom bara va som förebilden då.. Men kom inte och säg att jag
bara ska sluta för de är inte så jävla lätt!

Förlåt och jag verkar sur men jag blir de lite lack..

Kommentarer
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har nu kört igång julklappstävlingar

& det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-12-07 @ 22:56:44
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0